26 nov. 2010

pensionarer!

vi ar alltsa tillbaks i arambol efter en vecka i palolem och supertvekan pa benaulims strand. kandes som att alla var pensionarer, och eftersom vi redan kvalificeras som det sa var det nog bra att vi inte stannade dar och blev annu aldre. sa efter typ fyra bussbyten och en moppetaxi sa hamnade vi hemma hos familjen igen.
vi blir har tills nasta helg da vi tar en trip ned till panaji och jag ska vinka av sofia! kanns konstigt. bara typ en vecka kvar till det nu. sedan blir jag ensam har i stora vida varlden! fast frukta icket, for jag har ju anda asinja har i arambol och sa ska jag forsoka locka tillbaks engelsmannen.

jag vet att ni ber mig om foton hela tiden, men det blir alltid sa hippt och happt, sa jag har inte med mig kabeln nar jag skriver har. det far bli senare! min kamera ar anda inte sa bra som jag onskar och jag har inte tagit alltfor manga bra bilder.

jag skulle vilja att mormor, farmor och farfar kunde saga om de laser min blogg ocksa!

daniel, palolem ar underbart, saklart, men inget slar arambol. visst tatuerade ni er btw hos han tyskindiern? karna, det ar nagonstans i rajastan det palatset ar filmat, och jag skulle kunna tanka mig kanske udaipur. sa det ar alltsa inte i goa. men nasta vanda hit hade jag tankt aka dit, sa da tycker jag du kan hanga pa!
anna, vad fint att se att ni laser, pappa ar ju anda saaaaamst pa att svara. ej heller ar han sa modern att han har en facebook. fanny! vad roligt! vi ses i jul i pite.

vi ska val hanga har nuda i norra goa och gora sant roligt som man kan! nattmarknad imorgon formodligen. jag har ett indiskt nummer nu ocksa, sa det ar ingen ide att forsoka pa det svenska. det numret kan jag dock inte, men jag lagger in det snarast.
hoppas allt ar fint med alla och ni far jattegarna skriva och beratta hur vadret ar i respektive stader, och om ni har borjat adventa er! puss och kram.

10 kommentarer:

  1. hepp..tatuera!!!!vad menar du?? -15 & ÄNTLIGEN fredag. Kram på er båda/mamma

    SvaraRadera
  2. hej finaste kompis! hur är det i india? hoppas allt är finfint! dum fråga, när du skulle vänja dig av med nässpray vad använde du då? vi ses till våren! puss /sara (din deluxekompis)
    (jag vet inte om jag skickade innan haha)

    SvaraRadera
  3. Tjooo! Verkar vara lovely där nere!(som att vi anat annat) Känns det som första gången? Lr äre ett Nytt India this time? Nästa vända dit hakar jag på! Denna kyla gör mig sär. Enda behållningen är den vackra snön, men det slår nog inte ett chiiill-häng framför en fet solnedgång med varm sand mellan tårna....
    Ta hand om er!
    Kramss /Cissi

    SvaraRadera
  4. Haj haj haj!! Här i ume är de bara fint, ska iväg snart på par date de känns.. intressant:) oskar har ju flyttat in nu typ:) Så man skulle kunna kalla oss sambos, men inte helt! JA menar, man måste kunna leva med mina skor och väskor först hihi.
    Ume kan ja meddela har sjuktmycke snö, var tyvungen att ta 10 min extra på cykeln idag för att inte komma försent:) men de är fint, lisa kommer hit nsäta vecka å ska julhandla de ska bli mycket mysigt!
    Men men, vi ses snart kram från sambosarna(!)

    SvaraRadera
  5. å du! hur ska de gå med våra vykort?? har adresserna hemma. men skulle kunna göra dina också om du vill. Ja menar dom kan ju inte bara INTE få kort iår:)!! /lilla tomten

    SvaraRadera
  6. Hej på Er!
    Jaha, då har man ätit årets första julbord. Det får bli annan mat på julafton tror jag.Ni hörs ha det bra, det är ju inte så att man är avundsjuk, nädå inte det minsta....
    Ett litet vykort kanske man kan få? Jag eldar pellets som bara den, det verkar bli en kall vinter i år oxå.Enda positiva med detta bärande av pellets: det är bra för gäddseps(biseps) Ha det gott/moster.

    SvaraRadera
  7. Ni kan vara lugna, jag har redan ordnat rullatorer som väntar på er här hemma. :P Hoppas ni har det fortsatt kanon, här är första saffranslängden uppäten och fler lär det bli!

    SvaraRadera
  8. Jo vi tatuerade oss hos Germán i Arambol, han är argentinare så om du vill träna spanska kan du gå och snacka lite skit med honom och hälsa från Salle, Billy och mig! Blir det Goa resten av vistelsen eller bär det av nån annan stans också? Tycker du borde åka och hänga i Hampi igen!

    SvaraRadera
  9. Hej hej!
    Glad första advent! Sitter allteles varmtrött framför elden och vilar efter en frusen skyltsöndag. Liite cash blev det ändå, men bara att se tanters uppskattande leenden var fasen värt allt. Dom är så söta. Nyfiket framåtböjda över rullatorn med kisande leenden. Låter soft att ni lever lite pensionärsliv(från sofias blogg) men nån måtta får det va;) Har peter en engelsk dubbelgångare?? Hopppas du har bilder på denna dude (när han pratar) så man får se den slående likheten! kan du inte lära dej lite indisk matlagning när du ändå är i farten? sjukt sugen på nån mastig gryta.. mm. Så lagar vi det när du kommer hem. Med lussebullar och glögg till efterrätt;) Puss och kram på dej Alex! /Lisa

    SvaraRadera
  10. Hej Alexandra. Klart att vi läser din blogg, vill ju veta på ett ungefär hur du har det och så längtar vi efter dig. Det blir en jul i Stockholm fastän vi bestämt annat, kommer hem till ön den 27:e, vi träffas sen. Kram farmor o farfar.

    SvaraRadera