16 nov. 2010

frukost pa lamuella

efter tva dagar i sol och bad kanns vi som nya manniskor! eller i alla fall javligt roda, nya, manniskor. i arambol tog vi saklart in pa min familjs guest house, och det var skont att de var glada att se mig. vi betalar 100 rs per natt var, vilket ar mycket under min budget! det kanns ocksa oerhort bra. far se hur bra vi lyckas nar vi ror pa oss. idag har jag tagit med ganget for att ata steak pa double dutch och saklart frukost pa lamuella. arambol ar bara bast!

vi sprang pa tre britter igar pa stranden som vi hangde med sa pass lange att de missade din taxi och var tvugna att sova pa varat golv. kanns bra med sleep over! inte manga timmars somn dock. lisa, en av dem ar sa sjuuuuukt lik peter att det fan ar bisarrt. han ar inte lika lik idag dock, men nar han oppnar munnen och pratar ar han sa himla lik, och sa blir man forvirrad nar han pratar engelska. drog oss en repa pa andra stranden idag, badar alldeles for mycket sa vi branner oss.

imorgon blir det marknaden i anjuna saklart, och efter det kanske middag i vagator. jag har skaffat mig ett indiskt nummer, men mamma, jag visste inte att telefonen var last! sa nu maste jag lasa upp den... sa just nu har jag ingen telefon, men frukta icket, detta varar bara till imorgon, ska forsoka meddela numret sa fort jag kan. jag lever iaf och mar bra, oman javligt trott och brand. jag har fatt hora att jag ser ut som en chicken lollipop och chicken egg. jag vet inte, indierna vill ju vara vita, men det kanns ju inte som komplimanger direkt. hoppas alla har det bra hemma sa hors vi snart igen!

gerd, jag skulle chansa vilt pa... orange?

kraoms.

ps. Adde, en t-rex saklart.

6 kommentarer:

  1. Men Alex, inte kom väl jag ihåg att den var låst..skönt att ni har det bra iaf.här är det -15,så sola & bada lite för mej å. puss puss på er!/Mamma

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att ni inte håller igen, all in och sola tills skinnet åker av! Rätt uppenbart att man befinner sig på fel plats just nu, enjoy!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas innerligt att det finns bildbevis på denna copycat!? Sola lugnt, annars kan du få eksem...i dig

    SvaraRadera
  4. Åh Alex, du är så jäkla duktig på att blogga och det är beundransvärt att du tar dig tiden när du nu befinner dig i vackra Indien. En dag ska jag nog ta mig dit jag med, du har inspirerat mig! Nu ska jag se till att följa bloggen ordentligt, har varit förkylning och flytt för min del så jag har inte hunnit med mycket annat känns det som. Men jag ser fram emot nästa inlägg och ska se till att kommentera så att det du ser att jag saknar dig såå!
    När du kommer hem är jag i Berlin en vända och firar jul men sen kommer jag nog hem till nyår och så får vi se till att ses!! Kram

    SvaraRadera
  5. liten! har velat ringa dig tusen gånger den här veckan, men så kom jag på att du befinner dig i indialand och inte i piteland.. dumt, fast fint för dig förstås! vad tycker sofia om indien? och du vad tycker? är det lika bra som sist? nästa gång är det iallafall min tur!

    annars har jag tentavecka, så jag pluggar mest. har fått boende från första januari också, några minuter gångväg från korsvägen bara, himla flott!
    kramis på er båda.

    SvaraRadera