21 nov. 2010

palolem!

efter ett par dagar i underbaraste arambol drog vi oss nedat med tag faktiskt! hamnade i en kvinnovagn dar jag fick sitta ofrivlligt nara en tjej pa atta bast som garna ville andas in min andedrakt. aka sitta med sitt ansikte valdigt nara mitt och stirra pa mig. mysigt.

kom ned till palolem pa fredagen och drog direkt till havet for att bada. man hinner fan sakna det mellan gangerna man badar. helt underbart. palolem ar faktiskt vackert, jag kan inte saga annat. fin sand, mycket palmer, fina resturanger. vi at pa en igar som hade ett valben i entren, "wish someone good when you pass the whale bone, it is good karma!". sa jag gjorde det. och sedan berattade vara servitorer att valen hade strandat och att de varit tvugna att doda den. skulle nog bli hyffsat forvanad om jag sag en val flyta in pa stranden. jag skulle nog heller aldrig mer bada.

vi har hunnit med att spela lite fotboll pa stranden, lara engelsmannen fula ord pa svenska och ata glass pa baskin robbins. mycket prisvart kan jag saga! dagarna gar sa sjukt fort, imorgon ar det tva veckor tills sofia far. och jag drar tillbaks till arambol.
pojkarna drar vidare till kochin och vi stannar har nagra dagar till innan vi formodligen drar till benaulim! det ska tydligen vara fint. och det blir ett stalle vi bada inte varit pa. trevligt!

stina! hoppas att vi kan ses i goa nar ni kommer, for jag blir ensam efter den 7e december!

marcus, sluta sitta och trycka in dig pa 800 sidvisningar. lat nagon annan ha aran till sant ocksa.

om det ar nagon som kanner att de skulle vilja adda mig pa skype: alexlu87. vi hors! kramos.

6 kommentarer:

  1. Gäller att hålla sig framme.. ;) Vill också ha sol och glass och fotboll! Tycker det saknas bilder på den här bloggen, och kom inte med dåliga ursäkter om att man inte får använda kameran i indien!

    SvaraRadera
  2. Nu längtar jag till Palolem!! Fan! Men njut åt mig med så är jag nöjd. Mycket möjligt att den strandade valen är samma val som min kompis var med och försökte rädda när han var i Palolem förra året. Om ni inte gjort det redan borde ni åka med båt till en av de mer avskiljda stränderna som ligger på andra sidan den lilla halvön/udden till höger från stranden sett. Hur soft som helst.

    Ha det gött så hörs vi!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hejhej!

    Hittade hit. Hoppas ni har det skönt och njut nu för guds skull nu när du äntligen är på plats :) minus 10 idag och jag har haft en tråkig och seg söndag. Krams!

    SvaraRadera
  4. Medans ni badar och roar Er, så bakar jag iaf peppar kakor och gör julpraliner, så det så!
    Men vill bara tala om att jag åker till Florens i 2 veckor nästa september...
    Allt gott/ moster
    Ja, röda eller orangea går också bra.

    SvaraRadera
  5. Funderar på var det kan vara som den där scenen i "The Fall" är filmad, de ror ut till ett palats mitt i en sjö. En bekant till mig som ofta åker till Indien sa när hon såg det att hon har varit där. Undrar om det kan vara i närheten av där du är nu, tror det är Goa hon brukar åka till..

    SvaraRadera
  6. Hej hej... Lämnar ett litet spår efter mig. Här hemma är det kallt och jäkligt, -20 Så njut allt du bara kan av värmen. Kram anna

    SvaraRadera