9 dec. 2010

tio dagar kvar!

hej alla, nu har jag inte skrivit pa ungefar 10 dagar! men det har inte hant alltfor mycket. sofia akte i mandags sa nu ar jag en ensamvarg! eller, jag har ju saklart asinja har, och det ar ju tur. forsoker leva sa billigt som mojligt och kakar billig och svingod thali till middag varje dag. dock har jag fatt nagon sorts allergisk reaktion over hela kroppen, och det kanns val sadar. mest troligt ar det val nagot jag har kakat!

annars har jag hunnit vara orolig over mina kusiner da det har sprangts en bomb i varanasi, men de ska ha klarat sig super och ar nu valbehallna i kolkata. vilket ju var tur, for varanasi ar ju ganska langt bort!

har lyckats plocka pa mig hyffsat bra med julklappar at er! kanns bra.

idag har det regnat och det blir nog bara att satta sig pa lamuella och dricka chai och lasa bocker. det passar bra idag nar jag bara kliar mig overallt. sa, hur ar det med er? nagot skvaller? och kan ni som fatt vykort kan val racka upp handen.


mitt rum
regn i var 'tradgard'
kito ar poppis i telefon
sofia sager hejda framfor huset
arambol beach lifeguard
bangle shop i panaji
vagator beach

5 kommentarer:

  1. Hej axel! Igår kom ja försent till jobbet... inte kul alls trodde jag var ledig så ja å oskar var på lååång promenad allt för långt bort från Rost:) hahha men de ordnade sig, det är väl de mest som hänt i veckan. Var å stor handblade igår med moster. Måste köpa trippel mycket när oskar är här. Men han betalar mig genom att diska:D
    DOCK! jag har ej fått något kort ännu... Lisa har:( Ses snart:) va ska vi göra juldan??!!

    SvaraRadera
  2. Så olyckligt med allergisk reaktion, du skulle ha några av mormors kli tabletter, dom gör susen.Jag har fått ett synnerligen intressant vykort..... tittar på det varje dag då jag sitter vi matbordet, väcker en del uppseende då besökare ser det men jag säger att det kommer ju från min systerdotter.....Hoppas vädret blir bättre de dagar du nu stannar kvar därborta. det är ju ett tag kvar än. Här är det fortfarande så in i helsikes kallt och jag är sååååå less. Moster.

    SvaraRadera
  3. Förnämliga bilder och en hand upp!

    SvaraRadera
  4. hej alexandra klart vi läser din blogg roligt att du snart kommer hem här har vi riktigt busväder i dag varning 2 för hela norrlandskusten tur att vi inte ska ut med bilen vi har det bra i stugvärmen många kramar mormor oalf

    SvaraRadera
  5. för inte ALLT för längesen fick ja ditt kort:D tack så hemskt mycket, men för att återgå till "lilla tomten" så har jag inte gjorty några kort... adresserna är i böle... men de ordnar sig tänker ja:D SKA VI köpa biljetter till juldagen? kan be anja köpa om vi vill... hon är hemma nu. Men de borde ja få veta så fort som möjligt. Ses snart ak så snart:D

    SvaraRadera